Oproep: bezoek gemeenteraad aan Buurmalsen

17-04-24

Beste bewoners van Buurmalsen,

De dorpsraad heeft van de gemeenteraad de onderstaande email ontvangen:

“ De gemeenteraad heeft het plan om op woensdag 17 april aanstaande op bezoek te komen in Buurmalsen. Dit in het kader van de vergaderavond gebiedsgericht ontmoeten. De bijeenkomst vindt van 20.00 uur tot 21.30 uur plaats in dorpshuis Ons Eigen Gebouw in Buurmalsen en is bedoeld voor alle inwoners van Buurmalsen. De raadsleden willen op deze avond graag op een laagdrempelige manier met de inwoners in gesprek gaan, over onderwerpen die leven in de kern. De avond staat dus niet in het teken van een bepaald onderwerp, maar gaat juist over verschillende onderwerpen waarover inwoners met de raad willen praten (en andersom).

De insteek is om vier onderwerpen voor Buurmalsen te verzamelen. Op de avond organiseren we dan een soort speeddate. Waarbij inwoners en raadsleden steeds over een ander onderwerp met elkaar in gesprek gaan. Wij willen u als de dorpstafel vragen of u een aantal onderwerpen die spelen binnen Buurmalsen met ons kunt delen. Kunt u aangeven waar de inwoners van Buurmalsen met de gemeenteraad over willen praten? We vragen hiernaast ook aan de raadsleden over welke onderwerpen ze met de inwoners willen praten. Op basis van alle input maken we een uiteindelijk programma. “

Wij hebben als mogelijke onderwerpen:

• Woningbouw Buurmalsen, o.a. stand van zaken CPO op terrein voormalige basisschool
  • Veiligheid Rijksstraatweg vanaf brug Geldermalsen t/m kruising Oude Hoevenseweg/Kruisweg.
  • Communicatie vanuit gemeente naar het dorp

Heeft u nog onderwerpen die besproken kunnen worden met de gemeenteraad? Laat dit z.s.m. weten aan de dorpsraad via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Wilt u zelf met de gemeenteraad in gesprek? Dan bent u van harte welkom op woensdag 17 april aanvang 20.00 uur in het dorpshuis.

Met vriendelijke groet,

Dorpsraad Buurmalsen: